Eurovision Song Contest!

Igår vann Serbien Eurovision Song Contest. Det var det enda rätta! Men i övrigt fattar jag inte hur länderna röstar? varför dissade de Sverige? kanske är jag ljusblå men jag tyckte The Ark var så mycket bättre än många än de som kom före dem. Och Finland var ju hur bra som helst och alla länder bara totaldissade dem! Tyckte synd om dem. Jag tror att de inte vill ha med oss nåmer. De gillar inte Sverige. Men får jag fråga vad vi gjort dem?? Puckon :(

Jag är i alla fall glad att Serbien vann, hon ägde!! Älskar låten, men det vet ni ju sedan
tidigare!! Hon var jätteduktig, blev så glad att hon vann!! :)


Här är resultatlistan:
1. Serbien 268 Helt klart värd att vinna!!
2. Ukraina 235 Rolig dansmusik, men melodifestivalen.. hallå? Vart är vi påväg?
3. Ryssland 207 Häftig rockig låt, gillar den!
4. Turkiet 163 Den här är riktigt meddragande, älskar början av musikvideon, så häftig!
5. Bulgarien 157
6. Vitryssland 145 Gillar låten, speciellt de dära vita filurerna i musikvideon :P
7. Grekland 139
8. Armenien 138
9. Ungern 128
10. Moldavien 109
11. Bosnien & Herzegovina 106
12. Georgien 97
13. Rumänien 84
14. Makedonien 73
15. Slovenien 66
16. Lettland 54
17. Finland 53 Toppenbra låt, så taskigt att inte ge den mer poäng!
18. Sverige 51 Vi borde kommit högre upp!
19. Tyskland 49
20. Spanien 43
21. Litauen 28
22. Frankrike 19
23. Storbritannien 19
24. Irland 5 Supervacker!

Tyckte sååå synd om Irland, jag gillade verkligen deras låt, den är så vacker!! Sitter och nöter även den väldigt mycket. Dock såg hon inte så glad ut när hon sjöng, musikvideon är supervacker. Hon har så fina ögon!


Kommentarer
Postat av: sara

Du verkar lika förvånad som jag. Jag förstår inte varför inte Sverige fick mer poäng, precis som du skrev. Men alltså Ukrainas silverfärgade dans och de sk kläderna var INTE bra. Men jag håller inte med om rysslands låt, skolflickornas sång om deras rumpor den lät snodd och inte alls så bra att den förtjänade 3dje platsen.

2007-05-14 @ 10:07:03
Postat av: Stina

Nej jag håller med dig, den var inte förtjänt av tredje plattsen men jag ratar den inte riktigt lika mycket som du -le-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback