Tjejsnack v.38

Yrken/karriär

  • Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja? Jag studerar på gymnasiet - Barn och Fritid. En linje jag valde därför att jag vill jobba med människor och förr framförallt med barn. Det är helt rätt linje och verkligen det jag fortfarande skulle välja om jag skulle ta ett nytt beslut idag :) Jag kommer att läsa vidare ett social arbetar program och sedan möjligtvis en extrakurs i kalix som inriktar sig på ungdomar som knarkar m.m / kriminalvård
  • Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte? Ja, jag trivs enormt bra. Alla kurser vi läser är helt skräddarsydda för mig ungefär!!
  • Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera! Ja, jag trivs på skolan. Jag har lärt mig att vara med våran klass. Som sagt är våra kurser helt underbara. Älskar pedagogiken, psykologien och allting tillsammans!
  • Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det? När jag var liten ville jag bli sångare, advokat eller egen företagare eftersom jag ville bli rik ;)
  • Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen? Ja, jag skulle lätt kunna tänka mig att klättra uppåt på karriärstegen. Det är det jag vill göra. Antingen kurator eller något liknande är mitt mål, om några månader är jag barnskötare.. så det är en bit att gå. Jag ska se till att jag har möjlighet att vidareutbilda mig. Självklart är det viktigt. Annars uppnår jag inte min dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback