Skratt = lycka?

Nu när jag varit sjuk så har jag sett en hel del på TV. Jag började fundera på vad det egentligen är jag sitter och skrattar åt? Igår kväll satt jag och såg på Fredrik och Filips nya program "Boston Tea Party" vilket var mycket roligt och jag skrattade flera gånger.


Men sådant skratt är ju oftast inget som man kommer ihåg eller blir riktigt glad över. Jag skrattade mycket åt olika formuleringar de sa och lite "knäppa" saker andra människor pysslar med. Som att Filip förr i tiden ofta när han blev riktigt riktigt full stoppade sina fingrar i munnen på Fredrik utan att egentligen veta varför. Nu när jag skriver det är det inte alls kul.


Det är ju mer som en sjuk grej som jag skrattade åt just vid tillfället. Men nästan direkt efteråt såg jag "Sjukhuset" där det var en kvinna som födde ett barn. Hon hade grymt ont men när barnet väl var ute så liksom grät hon och hennes man av lättnad och alla känslor man får när man får ett barn. Det var helt underbart att se. Hela jag liksom fylldes av lycka och jag kunde inte annat än le. Det var nästan så att man själv ville föda ett barn bara för att uppleva den lyckan. Hehe.. låter sjukt men svårt att förklara..


Direkt efter "sjukhuset" såg jag "Sex and the city" ett avsnitt som jag förövrigt redan sett. Men då träffar Charlotte "Mr. Pussy" som ger henne helt sjukt många orgasmer genom oralsex -le- Detta fick mig att le stort. Det var liksom just hennes prydlighet som släppte och hon kunde slappna av och njuta! Haha.. jag tyckte det var ett helt underbart klipp av avsnittet :p

(
http://www.hbo.com/city/episode/season2/episode15.shtml)


Vet inte riktigt om det är för att jag har en sådan humor eller om det var blandat med något mer? Men det var nästan samma känsla som i "Sjukhuset" det var lite mer lycka än bara humor som i "Boston Tea Party". Och det tycker jag är lite konstigt. Varför ska jag bli lycklig över andras orgasmer? Som förövrigt bara är fejk eftersom det är en serie. Hehe.. Är väl kanske det som är underligt.. Att man kan bli glad över något som bara är påhittat!


Tss.. Ibland är man bra knepig!!


Kommentarer
Postat av: Staren

Du är grym på att skriva :D Gillar dig :)

2007-09-25 @ 19:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback