Jag gillar filmer ;)

Känner att det är på tiden att uppdatera min filmlista igen. Har hunnit se endel filmer :)

Ett litet kompliment till mitt förra inlägg om filmer, skrev då att jag glömt bort vad en hette, och det var The Italian Job väldigt bra film faktiskt, fartfylld action ;) haha.. INte sådär tråkig som alla action brukar vara. Handlar om ett gäng skurkar som ska sno tillbaka pengar för att hämnas på en annan bov som stulit av dem och dödat ledaren typ. Helt okej film :)

Sen medans mamma och syster var utomlands såg jag och pappa en kväll Mr Beans semester :) en väldigt rolig film. Men han är ju lite udda mr bean men väldigt roligt.. Det var som han och en pojke och en tjej och ingen förstod vad den andre sa och det blev bara missförstånd hela alltet. Men väldigt roligt :)

På TV gick Prinsen & Jag förra veckan :) Har sett den förr och har den i min dvd hylla sedan en lång tid tillbaka. Men den var ganska rolig även den här gången -le- Fast jag tycker det är SJUKT störande att de i Danmarks kungahus pratar Engelska. Det satt jag och störde mig på hela filmen igenom.. Men men..

Sen skrev jag att vi såg en film i skolan. Den heter Freedom Writers och kommer på bio bara om någon månad. Grymt bra film!! Jag MÅSTE köpa den. Handlar om en lärare som satsar allt på sina elever som alla andra redan gett upp hoppet om. Väldigt lärorik film och hon är så grymt stark läraren.. Helt otroligt bra film. SE DEN!!!!

Sen en kväll hyrde jag Linas Kvällsbok hehe.. den var väldigt ungdomsaktig film. Hehe.. hon var så blåst ibland Lina att jag typ blev generad av vad hon pysslade med -le- Hahahaha.. Handlar om en tjej som är tillsammans med en kille hon inte är kär i typ.. och ja.. hehe ett "vanligt" ungdomsliv.

Jag har även hunnit med att se North Country som är baserad på en verklig händelse. Handlar om tjejer som jobbar i en gruva.. De blir typ sexuellt trakasserade och var i prinsip rädd aatt bli våldtagna hela tiden de var på sitt jobb.. eftersom det är ett så mansdominerat yrke. Den var väldigt bra och även den hade ett bra budskap att visa :) Jag gillade den :)

Sist men inte minst så såg jag i onsdags Medea´s Family Reunion =D Hahaha grymt rolig film! OM ni hängt med i mina film resumeer så har jag för ett tag sedan sett Diary of a mad black woman. Det handlar om samma Madea och hennes påhitt -le- Men i den här filmen är det hennes brorsdöttrar som har lite krångel i sitt liv, den tar upp ett viktigt ämne på ett lite roligt sätt. :)

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback