Frivillig nattvakt!

Igår Lördag for jag och mamma in till stan och hon fick shoppa loss lite -le- Jag var mest bara åskådare! Var inte alls på hugget att shoppa och slösa mina pengar (försöker numera spara massor) Vi kom in till stan ungefär 14.00 och strosade runt till 16.00 då satte vi oss i bilen och körde mot IcaMaxi.

När vi väl kom hem så åt vi Kyckling, ris och currysås, det var väldigt gott. kändes som länge sedan jag åt det :) Så det var efterlängtat! :)

Vid halv nio kom Sara och hämtade upp mig och vi for direkt hem till Emil och hämtade upp han innan vi drog iväg till hamnen där mina föräldrar har våran båt. Det var nämligen så att vi tre skulle sitta båtvakt! Pappa for i en annan bil dit och hämtade ut nyckeln och ringde nästa vakt på shemat :) Sen for han igen.

Då började vi spela lite spel och det roade vi oss i några timmar med -le- Blev att spela "Familje Geni", "Cluedo" och "Den försvunna diamanten" :) Efter det så skulle vi försöka se en film på dvdn men det gick inge vidare. Så det blev att se TV :) De hade värsta tv-boxen så det fanns massor av kanaler :) Jag och Sara såg slutet av en mysko film medans Emil spelade The sims på sin bärbara dator.

När filmen var slut somnade Sara och jag satt rakt upp och ned och tittade på the voice. Efter ett tag gjorde Emil och jag supergott kaffe och vi satte oss i soffan och pratade lite. (fantiserade om att flytta hemifrån) När kaffet var slut var nog klockan någonstans emellan 04.00 och 04.30 och jag satte mig framför datorn med The sims, då försvann tiden och helt plötsligt var klockan 05.40 och vi började städa stugan :)

Vi satt alltså vakt emellan 21.00-06.00  Det gick bra, inte en enda rörelse utanför på hela natten, vindstilla och lite kyligt -le- När jag väl kom hem packade jag upp maten som var kvar (det mesta) och la mig. Jag somnade nog just innan 07.00. Men nu är jag vaken igen och ska strax iväg och jobba :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback