Utbildning.

Jag tror inte att jag skulle palla att vara socialtant. Jag tror att det skulle vara alldeles för påfrestande för mig, jag är för skör, vet inte om jag skulle klara av att se hur allting är egentligen? jag tror inte det faktiskt.. kurator kanske jag kan vara.. men just att ha den makten att behöva rata vissa barn som jag vet inte mår bra hemma och jag kan inte omplacera dem. Den här kursen vi läser i psykosicialt arbete är lätt bland de intressantaste. Jag vill så gärna få mvg. Men det känns inte som om att jag når målen på uppgifterna. Jag vet inte varför? kanske att jag inte vill ta in det som vi lär oss helt? jag tycker att det är så hemskt att jag tar till någin sorts försvarsmekanism?

Jag skulle villja bli stödlärare/hjälplärare. Jag pratade med Pia idag, hon är bara utbildad barnskötare men har ändå det jobbet. Jag blir ju barnskötare när jag går ut, men undra omifall att jag skulle läsa till beteendevetare som syster att jag också kan bli det då? Min psykologilärare är beteendevetare och har varit kurator, det vill jag ju också bli.. Jobbigt.. tror fatiskt inte att jag pallar att bli socionom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback