Föreläsningar hela dagen

Idag så har vi varit ute på kronan på ett experiment som några typer hade. De berättade för oss hur man skriver ett CV (som jag ska testa mig på nu när inte internet fungerar, tänkte jag) och hur man liksom ska "sticka ut" i mängden av dem som söker jobb. Även typ hur man ska bete sig på en arbetsintervju. Det var väldigt intressant faktiskt. Även om man kan tycka att mycket är självklart så är det en liten respons på sina egna tankar. Då får man det bekräftat det man själv tänkt menar jag.


Där bjöds även på grymt goda smörgåsar i fiket som finns på kronan :) När det var slut fick vi fara till skolan igen och äta lite lunch innan Carina kom och berättade för oss hur det är att vara mamma, ha egna barn och ha placerade barn hos sig också. Hon berättade lite om hur det gick till, hur socialen arbetade, hur det varit för barnen som hon redan hade och de som blev placerade hos henne och lite såna saker. Det var väldigt intressant.


Jag skulle lätt kunna tänka mig att bli stödperson för en ungdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback