Om jag fick leva ett liv till..

Om jag fick leva ett liv till skulle jag vilja göra fler misstag.
Jag skulle vilja koppla av mer och vara mjukare,
jag skulle vilja vara dummare an jag varit på den här resan.
Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt, jag skulle vilja ta fler chanser, bestiga fler berg och simma i fler sjöar.
Jag skulle äta mer glass å mindre bönor. Jag skulle vilja ha fler bekymmer men få mindre inbillade.
Ni förstår.. jag är en sådan människa som lever försiktigt och sunt timme efter timme, dag efter dag.
Oh, visst har jag haft min fina stunder och om jag fick göra det igen skulle jag bara ha stunder.
En stund efter en annan istället för att leva så man år i förväg.  
Jag har varit en sån person som aldrig går någonstans utan termometer, varmvattenflaska, regnkappa och fallskärm.
Om jag fick leva mitt liv en gång till skulle jag packa mindre i väskan.
Om jag fick leva en gång till skulle jag gå barfota tidigare om våren och fortsätta med det längre in på hösten. Jag skulle dansa mer, åka mer karusell och jag skulle plocka fler tusenskönor.

dikt av: Madine Stair 85 år USA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback