Luleå tekniska universitet

Hm.. varit på "en dag på LTU" idag. Man gick gå runt och titta lite vad det finns att plugga hära i luleå. Genast känner jag: Åh vad kul att börja plugga nytt igen :) Och det är ju bra. Så.. så less kan jag väl inte vara på pluggandet? Jag vill få det överstökat, och sen är jag faktiskt inte så gamal då jag är färdigutbildad.. och då finns det alltid mer man kan läsa då man blir äldre :)

Som det ser ut just nu vill jag läsa till lärare. Jag ska anmäla mig så fort som möjligt (senast den 15 april) kruxet är bara att jag vet inte riktigt om jag ska anmäla mig till års 1-6 eller 7-9?? Finns det ingen man kan rådfråga? Eller måste jag bestämma det själv? ska jag söka in på båda och se vart jag kommer in? hm.. Jag vet inte riktigt?

Samtidigt tycker jag att sociologi och socialt arbete låter jättekul, men jag vet inte riktigt om det är det jag verkligen vill jobba med? tänka tänka tänka....


Om jag ska bli lärare, lärare alltså. Då vill jag vara på gymnasiet. Men jag ska ju bli stödlärare/hjälplärare.. och då måste jag först ha en lärarexamen för att sen vidareutbilda mig..

när jag tänker tillbaka på min skolgång så.. ja.. jag vet inte.. 1-6 känns kanske mer.. äh.. jag vet inte?´Hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback