Torsdag: Dag2 i Sthlm.

Torsdag steg vi upp och jag och syrran åkte in till centralen där vi mötte hennes kompis. Hon tog oss med spårvagn mot djurgården där vi gick på Nordiska Museet (jag vet, jag är lite kulturell -skrattar-) De hade en utställning om samlarsaker. Det var "vanliga människor" som sammlar på olika saker, typ pez figurer, tändare, tablettaskar, näsdukar och allt man kan tänka sig -le-


På övervåningen hade de typ en "tidsresa" där de hade gamla kläder, skor och dockskåp. Men även hur man firar olika traditioner hära i Sverige. Det var roligt att se :) När vi gått färdigt på Museet hade min morbror med familj kommit dit och vi alla gick och åt lunch och fikade lite på Blå någonting :P haha.. det var väldigt dyrt men mycket mysigt :)

När vi fikat färdigt började vi gå in mot centrum. Vi kom överrens om att gå ända till söder, så det blev en lång promenad för oss :) Det var mycket skönt men dock lite blåsigt.

När vi prommenerat och klockan började närma sig sextiden hittade vi en grekist resturang på söder där vi allihopa åt en supergod middag. Det var väldigt trevligt :)


Min morbror med familj for hem och jag syrran och hennes kompis gick och satte oss på en pub ett litet tag innan vi for hem till min morbror och åt lite smörgås och drack the :) Mycket trevligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback