Livskvalité!

fredag kväll så bjöd jag min kompis på tre-rätters middag eftersom hon fyller år nästan vecka, hon fick även ett presentkort på Flora Klinik (spa och massage grejs) Inte illa va? :) Jag kan börja med att säga att det blev otroligt gott och väldigt uppskattat! Wohoo -toppenbetyg- Haha.. I alla fall..


Förrätt:
Svamp snittar
Huvudrätt: Grillad oxfilé, sås och klyftpotatis
Efterrätt: Vit chokladmousse med fruktsallad


Jag började med att göra efterrätten eftersom den skulle stå i kylskåpet två timmar innan servering (Jag hade tidigare gjort marinaden som Oxfilén låg i) Efteråt började jag med svampsnittarna då jag hackade svampen i små bitar och stekte tillsammans med lite kryddor, sen la jag svampen på rostbröd och la ost på det, efter det i ugnen! Under tiden började jag sätta igeng grillen och grillade köttet.. och ja.. sås och klyftpotatis är väl inte så jätte avancerat -le- Det blev i alla fall jättegott allting.

Dock skulle jag inte stoppat i så mycket mango i fruktsalladen (Stina gillar inte)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback