Tjejsnack v.30

 Underverk (Klickbara länkar i frågorna)
  • Vilka av Sveriges [7 underverk] har du besökt/vill besöka? Mamma säger att jag har besökt Vasa. Men kommer inte alls ihåg det så det räknas typ inte. Jag har alltså inte besökt någon av Sveriges 7 underverk. Jag har sett globen på långt håll men aldrig liksom nära :p Men jag skulel vilja besöka: Nr4. Nr7 och kanske Nr5 och 6.. men 5 och 6 känns inte sådär jätte spännande..
  • Vilka av Världens [7 underverk] har du besökt/vill besöka? Inte besökt en enda.. Det enda som jag liksom fastnar för är Colosseum i Rom. Och Kinesiska muren hade jag kunnat tänka mig att fara och titta på.. resten vet jag typ inte vad det är?
  • Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför? Pyramiderna i Egypten är ju helt fantastiska. De skulle kunna vara ett underverk. Det är som så stort och mäktigt.. Och även så mycket annat i Egypten som finns att titta på. Häftigt att man byggt så stort för grymt länge sedan. Sen vet jag inte.. finns säkert massor av ställen och platser som man kan kalla underverk :)
  • Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför? Jag kommer inte på någon nu..
  • Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad? Nej.. inte vad jag vet? något förslag?

Kommentarer
Postat av: Starhopper

Pyramiderna är ett av de sju "original" underverken, och det enda som står kvar av dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback