Många filmer blir det..

Ännu en gång har jag hunnit se mycket film :p

Fredagens filmer:
Holes: Såg den en natt på TV.. Både läst boken och sett filmen en gång tidigare.. Handlar om en kille som av otur hamnar på en ungdomsanstalt typ.. där de ska gräva ett hål om dagen.. När jag läste boken (snart två år sedan) tyckte jag att den var ganska bra. Men även då dissade jag filmen.. som jag gör nu. Nje.. ingen film för mig :p

Ali G Indahouse: Även den här såg jag på TV en kväll i helgen.. Den var faktiskt ganska rolig. LIte överdriven men sånt kan vara roligt ibland :p Han hanmar i parlementet och snurrar till lite i vardagen för de högt uppsatta gubbarna ;) kanske ingen film jag skulle köpa.. men rätt kul ändå :)


 


Lördagens filmer:
Bringing down the house: Den här såg jag kördag kväll :P Det var en väldigt rolig film där Queen Latifah var en av huvudrollerna. Hon har rymt från ett fängelse och våldgästar sin internetdate.. hehe.. ja det blir inte riktigt som någon tänkt sig skulle jag tro. Väldigt underhållande film  :)

The Bachelor: Handlar om en kille som friar till sin tjej. Men hon känner i vibbarna att han egentligen inte är mogen.. så hon säger nej.. Killen får veta om ett arv som han ska få om han gifter sig innan han är 30.. hans tjej halvt dumpar han och han fyller 30 om typ två dygn.. Rätt kul men lite barnslig och överdriven :p

Old School: Handlar om några killar som startar en studentförening trots att de gått ut skolan för lääänge sedan.. hehe.. I föreingen går det så vilt till att rektorn vill förbjuda att den ska finnas.. faktiskt väldigt rolig film även den här.. Som sagt, barnslig och överdriven men mycket underhållande :)


  


Söndag:
Beck 10 - Mannen utan ansikte: EN man går ut som vanligt på sin kvällspromenad med sin hund då han blir brutalt mördad.. Hemligheter om hans tidigare liv kommer upp när de försöker lösa hans mord.. Jag gillar beck så självklart var det en bra film :)


Tisdag:
Van Veeteren - Carambole: En man kör på en 14-årig pojke som dör ögonblickligen. Det är mörkt och regnigt och han smiter från olycksplatsen. Ett misstag som han bittert får ångra och som förändrar hela hans liv. För Van Veeteren blir det ett fall som drabbar honom personligt, ett fall som kostar honom en av sina käraste. Det var första Van veeteren filmen jag sett. Den var helt okej.. men kanske inte den bästa!?

Van Veeteren - Münsters fall: En förmögen vinimportör hittas brutalt mördad med 26 knivhugg. Münster får fallet på sitt bord. Den huvudmisstänkte är offrets för detta kompanjon. Münster, som till en början anser fallet solklart Börjar emellertid tvivla. Genom att gå emot en utredning som redan är klar och fokuserar på den döde Mannens familj och deras mörka hemlighet hamnar han själv i knipa. Såg den här direkt efter den förra.. och den var mycket bättre enligt mig :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback