Helgens filmer

Eh.. det börjar nästan bli lite pinsamt att skriva alla filmer jag ser här nu.. Jag inser att jag ser faktiskt en hel del film.. -ler- Fast det var då förra året så skrev jag upp alla filmer jag hyrde under ett år.. blev ca 150 så ni förstår att jag hinner med en hel del filmer ;)

Torsdag kväll var jag hemma med mamma och pappa och vi gick till min "lilla" dvd hylla och valde ut en Thriller de aldrig sett. Det blev "The Stepfather" som handlar om en dotter som inte gillar sin nya styvpappa.. Hon råkar se hans mystiska utbrott i källaren.. och han vet att hon misstänker honom ;) hahah.. man kan säga att det märks att den är gammal :p

Fredag hyrde jag och en kompis den nya "Hannibal Rising - Ondskan vaknar" Jag tyckte faktiskt att den var väldigt bra :) Inte sådär så man var rädd eller så.. men väldigt bra film ändå. Jag gillar Hannibal filmerna och den här handlar om hur och varför Hannibal blev som han blev.. Helt klart sevärd :)

Lördag var jag hemma med mamma och pappa igen och såg "Clueless" eftersom den gick på TV. Jag har i flera flera månader velat se denna film. Tänkte köpa den från CDON men tyckte den var för dyr och har aldrig sett den när jag varit och hyrt film. Den är i alla fall väldigt rolig och en mycket lättsam film. Handlar om värsta fjortistjejen som tror att hon kan och vet bäst :p hon är typ otroligt rik och man får se en bit av hennes vardag med vänner och kärlek :p

Söndag gick "Skicka vadare" på TV. Självklart såg jag den, och självklart grät jag massor. Den är bara så bra helt enkelt.. Handlar om en pojke som vill försöka ändra världen.. Eller göra den till en bättre plats.. oj så klok pojke alltså.. Pojkens mamma spelas av Helen Hunt. Hon är en väldigt bra skådespelare måste jag säga.. I denna film spelar hon en mamma som är alkoholist.. Otroligt djup och berörande film. Jag måste köpa den!!!!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback