Filmmaraton!

Vad kan jag annat kalla det? På bara några dagar har jag hunnit se många många filmer och inte har jag skrivit om dem här (fy skämms Stina!) Men här kommer en liten resumé :)

Mördare okänd. Det var en film som var typ som två avsnitt.. Handlade om ett gäng poliser som försökte lösa ett mord på en kidnappad flicka som blivit våldtagen och mördad. Mördaren är på fri fot och slår till igen.. Jag gillar ju typ CSI och NCIS så jag gillade filmen :) Det är ingen sådär som man blir rädd i.. men ändå väldigt bra :)

Beck 9 - Hämndens pris. Även beck är ju hur bra som helst.. Den här gick på TV tidigare i veckan så självklart var jag tvungen att se den :) Har sett den tidigare men man kan se de om och om igen ;) Handlar om två poliser som blir mördade. En av dem råkar vara en väldigt nära vän till Gunvald. Gunvald tar hårt på sin väns död och gör allt för att hamnas på mördarna.

She´s the man. Otroligt rolig film :) haha.. väldigt underhållande. Skulle lätt kunna köpa den :) Duke vill ha Olivia som gillar Sebastian som egentligen är Viola. Violas brorsa träffar Monique så hon hatar Olivia som hänger med Duke för att göra Sebastian svartsjuk. Sebastian är ju egentligen Viola som är kär i Duke som tror att hon är en snubbe... Behöver jag säga mer? ;) hahahaha...

Gargoyles´ revenge. (ej med någon tanke att se den) Helt sjuk film.. Om ni någon gång varit vid någon kyrka där det är typ nå fågelliknande människovarelser som ser ut som en djävel så handlar det om att de faktiskt lever.. öhm.. de äter människor och ja..  sjukt dålig grafik och ja.. ett misstag att jag såg den =/

The Last Kiss. Helt okej film.. jag till och med grät! Handlar om flera par och deras relationer till sin partner.. alla har sina kriser.. Väldigt verklighetstrogen film. Jag skulle lätt kunna se den igen. Han det handlar om mest har det "perfekta livet" men är rädd att gå vidare.. En film som tar upp allvarliga problem och tankar på ett bra sätt.. Relationsfilm! :)

Diary of a mad black woman. Även det här en film som tar upp allvarligt problem. Den handlar om en fru som är arg ;) haha.. hennes sätt att ta sig vidare i livet när hennes "allt" försvunnit från henne.. Väldigt rolig och bra film. Skulle kunna se även den här en gång till (minst) :)


         


I mitt förra inlägg om filmer skrev jag att jag inte mindes vad två av dem jag sett heter men det var:

In the cut När jag sett 5min av den insåg jag att jag sett den tidigare, men kan inte komma ihåg när? Den handlar om en lärare som bör ta livet lite lugnare. Men hon inleder ett passionerat förhållande med en mystisk polisman när hon blir indragen på förhör efter att en kvinna blir mördad.. (Rätt mycket sex motför i en "vanlig" film) ;)

och Spectre. Som var en otroligt underlig film. Handlar om en man som återvänder till sin hemstad efter att hans fru dött eftersom han får ett kort som endast en annan kunnat skicka.. Problemet är att hon varit död i 30 år typ.. Slutet fattade jag inte något av. Den var spansk och jag föredrar engelska filmer ;) Den var inte dålig.. men jag kommer nog inte se den igen :p

 


Jag måste bara favorisera den här filmen: HONEY!! Även den här gick på TV för någon dag sedan. Jag har den självklart på DVD. Den är toppen!!!

Honey Daniels är en ung, talangfull lärare i hip hop-dans. En kväll får den stora musikvideoregissören Michael Ellis syn på henne på dansgolvet på hennes stammisklubb. Han erbjuder henne att vara med i några av hans videos och innan hon vet ordet av arbetar hon som koreograf för några av de stora stjärnorna inom hip hop och R&B. Dock börjar hon fundera på om detta är vad hon egentligen vill?

Det här är en helt underbar bit i filmen:



Kan man annat än älska Honey? Skulle inte tro det.. Åh.. så bra musik och så bra ALLT! Lätt en av de bästa filmerna jag sett, någonsin :) Och inte nog med det, Jessica Alba har ju verkligen utseendet till sin fördel :p

image173

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback