Bröllop 30 Juni

Förra helgen (den 30 juni) var jag på min mammas kusins bröllop i Kukkola. Min morbror spelade en superfin låt i kyrkan Depeche Mode - Somebody det var en ganska snabb vigsel i krykan innan vi fick gå ut och kasta ris på dem innan de åkte iväg till forsen i en såndar gammal bil som var blå och jättefin :)

Efter vigseln tog sig alla till själva forsen där det var en fördrink och första förrätt som var "Kukkolaplanka" och hölls i den gamla sågen,Kukkolaplankan den bestod av fyra olika små rätter som låg fint på plankan: siksallad på tunnbröd, kallrökt rensteksrulle, gravad sik på rieska och marinerad sik på lingonlimpa. Det var jättegott :)

Sen gick vi alla till själva resturangen i Kukkolaforsen där det var dukat sex bord som gick ut ifrån själva brudparets bord. Jag tror att vi sammanlagt var 130 personer!? Så det var mycket folk. Det var mycket tal och uppträdanden under kvällen. Jag hade blivit placerad mitt i barnbordet så den äldsta jag hade vid mig var typ 6! Jag blev väldigt irro men en mamma till ett av barnen tyckte de var konstigt att jag skulle sitta där så hon flyttade upp mig så jag fick sitta breved mina syskon och lite släkt :)

Andra förrätten var Sikromshjärta och var faktiskt väldigt gott. Till huvudrätt fick vi Glödstekt lax med citronsås och rotfruktskaka vilket också var gott. Men jag är inte så jätte förtjust i söt mat så rotfruktskakan blev lite för mycket. Efterrätten var Havtornsparfait med hallonsås. Som självklart var väldigt gott :) Den smälte dock otroligt fort :p

Senare under kvällen serverades Bröllopstårta och kaffe med kaffeost :) Efter det for jag ut på dansgolvet och dansade loss läääänge ;) Mitt i allt kom vicknigen fram som var rensteksfile, åt dock inte så mycket av den eftersom jag var först tillbaka på dansgolvet ;)



Det var roligt att träffa alla släcktingar som vi typ aldrig träffar.. Vi konstaterade under kvällen att det var fyra år sedan vi sågs, alltså sist det var bröllop i släkten :p haha.. men nu har alla gift sig så nu är det oss dem väntar på ska gifta sig.. Hmpf.. vilken press ;)

(Jag hade ingen kamera under kvällen)

Under natten sov jag två timmar eftersom när jag skulle sova så var det mygg överallt så jag kunde verkligen inte sova, tillslut gick jag till bilen med mitt täcke och la mig i baksätet, då äntligen fick jag sova två timmar innan vi skulle tillbaka till forsen då det var presentöppning och frunch :) Det var typ frukostbuffé kl 10 på morgonen. De öppnade presenterna medans alla satt och åt. Men man märkte knappt av dem eftersom man satt och prata och åt :P

Bröllopet höll på i fre dagar men vi var bara med i två. Men dagen innan bröllopet hade det varit typ bastu och någon mat dära i forsen. Eftersom jag pappa och mamma jobbade på fredagen kunde vi inte komma då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback