Drama på Månen ;)

För första gången under min praktiktid (5veckor har gått) så har en tjej varit riktigt förbannad på mig. Hon bara skrek rakt ut och grät för att jag sa åt henne. Jag kände mig som en mamma som Nanny-akuten eller liknande behövde ta hand om -le-

Det var såhär: Jag skulle säga åt henne att hon fick plocka bort det hon lekt med på golvet i "köket" innan hon fortsatte en annan lek i lekrummet. Jag gick ner på hennes nivå och sa att hon var tvungen att plocka undan dock sakerna. Hon blir sur och säger nej. Jag var lugn hela tiden och sa igen att hon behövde plocka undan eftersom de skulle äta mellanmål. Hon bliev jättesur och sprang iväg, jag gick efter och hon sprang iväg så jag inte skulle kunna ta henne. Så jag tog fast henne o sa att hon måste plocka undan innan hon fortsätter. Då blev hon stensur och sprang in i "sägen" och gallskrek.

Nåja, jag fick henne att sluta skrika och plocka undan sakerna, men oj vad sur hon var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback