Fantombild

Jag har insett hur mycket jag faktiskt har gått upp i vikt de senaste åren.. Jag var ju nästan smal då jag var i egypten 2003. Och Efter kreta 2005 har det bara gått utför -knöl i halsen- Såg på gamla kort från dem resorna. Fattar inte varför vissa i min familj klagade på att jag var så tjock då??

Det är ju NU jag är tjock, inte DÅ. Och nu kan jag knappt höra ett negativt ord så blir jag helt förbryllad (trots att jag vet att det är sant)!! Jag har gått upp typ 1½ - 2 storlekar i byxor sedan dess! Visst.. Jag var kanske större än de i min ålder, men till helheten så var jag inte så stor då..

Jag har ingen karaktär för att gå ner i vikt igen. Hur gör man? Kan någon hjälpa mig? Jag vet att om man verkligen sätter sig för det så går det.. Men vart har min lust tagit vägen? Varför vill jag ha hjälp, jo för att ha någon att lägga allt på så jag slipper ta tag i det själv.

Jag kan bli så förbryllad på min mor när man pratar om vikter med henne.. Jag vet inte varför jag har så otroligt svårt att höra andra säga sanningen när jag själv här kan sitta och erkänna för mig själv. Men det handlar nog om att jag är mycket väl medveten och inget hjälper över att någon försöker få mig att inse.. Det är bara jag själv som kan ändra mig..

Inget godis fram till jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback