Betyg..

Man sliter som ett djur (okej inte riktigt) för att få bra betyg. Men vad har man för det? Okej.. ska man börja plugga så kommer man kanske högre i rang ju högre poäng man får. Men söker man jobb direkt så inte tittar de på om jag har bra betyg eller inte. Bara ifall jag nu har alla IG..

Aja.. betyg som betyg. Man får världens press på sig och kraven i mitt huvud blir bara högre och högre. Men snart är skolan slut.. Ganska prick 6 månader till studenten (tiden går galet snabbt)Har ca 7 kurser som ej är betygsatta än.. Det är kanske inte mina starkaste ämnen kvar? Men det ska nog lösa sig :) Just nu känner jag mig väldigt avslappnad och kraven känns inte så enorma.. Men jag är bra på att växla i dem tankarna -le-

Om man ändrar betygsomdömmena. Till 1-5 igen. Vad händer med våra betyg då? blir mvg en 5a? Jag tycker man borde skaffa någontign emellan g och vg. För g är så grymt stort så alla rymms där. Vissa kämpar gärnet och når bara g medans andra kommer i sista sekund och lämnar in uppgifter och är knappt närvarande så får de också g.. Inte alla gånger det är så rättvist det där tycker jag.

Men för mig känns det mesta gansa lugnt med betygen just nu. Jag kan inte göra bättre ifrån mig just nu. Det bara är som det är, thats it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback