Utbildningar?

När man väljer vad man ska bli när man blir stor.. vad ska man tänka på? Jag tittar på utbildningarna, eftersom jag vill bo kvar hära i Luleå. Men det verkar vara omöjligt -suck-

Har hittat ett program på LTU som jag skulle kunna tänka mig. Det är typ som socionom men inte riktigt tydligen.. Började kolla vad man får för yrken med den utbildningen? och jag fattar inte vad man kan bli?
programmet är "Socialt arbete, kandidat 180 Högskolepoäng" den finns hära i Luleå, men var inställd i år eftersom det var för få sökande tror jag?

Har även funnit en vidareutbildning i Kalix "Behandlingsassistent mot sociala problem m ungdom alt kriminalvård" Det är en Kvalificerad yrkesutbildning på 80p. Men jag skulle även kunna tänka mig att bli ett personligt ombud. Men då verkar det krävas socionomutbildning.

hm.. tänka tänka tänka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback