I need you like a heart needs a beat



Så underbart vacker låt, hela mitt hjärta vill bara slitas ut när jag hör den. Jag vill bara lägga mig ned och sätta låten på repeat, mina ögon tåras när jag hör den. Den är så fin.

Det är så sant.. Ibland är det bara försent att säga förlåt.. När man gått för långt, för många gånger. När sveken blivit för stora att man inte längre kan utsätta sig själv för att förlåta. Hur mycket man än vill förlåta och tro på alla ord att det skulle vara som personen sa så vet man att ett nytt svek kan komma vilken sekund som helst. Jag tror att känslan att kunna bli sviken när som helst skapar mycket negativa vibbar i en relation. Så länge man har kvar de osäkra känslorna, innan man hinner bygga upp nya som man ska kunna lita på kan det hända att relationen glidit för långt ifrån varanda. Då blir det extra svårt att finna varandra igen.

Jag tror inte att det är omöjligt att hitta tillbaka till varandra, men ibland har nog saker bara sin tid. Det kanske ska vara på ett visst sätt under just den tiden, och det är perfekt under den tiden. Men man mognar och går vidare i livet.. man söker sig in på nya vägar. Vissa relationer sätter sig djupt. Trots svek, bråk och att allt ibland kan gå emot så finns den kvar i hjärtat någonstans, som ett bra minne.

Jag tror inte att något är omöjligt, men ibland kan saker bara gått för långt, som tvingar en att sätta punkt just för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Staren

Så sant så sant.. Ruskigt bra låt..

2007-08-31 @ 15:34:26
Postat av: Stina

Ja, låten är otroligt bra.. lovar att den gått på repeat hela tiden jag haft tid att lyssna!

2007-08-31 @ 18:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback