Sedda filmer i veckan.

Som sagt.. Har blivit en HEL DEL filmtittande under veckan. Faktiskt 6st -le-

Började på Lördag  med att se en Thriller som jag faktiskt tyckte var obehaglig. Brukar inte vara rädd i filmer eller så men den var lite läskig. Stod att den var baserad på en sann historia, kanske därför jag blev skakis? :p Den handlar i alla fall om en familj som flyttar in i ett otroligt stort hus. Familjen som bodde där tidigare blev skjutna av den äldste sonen i familjen... and so on....


 
Fortsatte veckan med att titta på Disney Channel där Den lilla Sjöjungfrun 1 & 2 gått under påsken.
Ettan är ju kult, fast den var faktiskt bättre förr.. -le- när jag var liten.. Men tro inte att jag slutat gråta i den ändå ;) haha.. Tvåan fick dock mig inte att fälla någon tår alls.. Den känns lite B:ig Men det är nog bara för att 1an är så grym ;)



Måndag kväll (tror jag det var) Såg jag The Perfect Catch. Den var faktiskt ganska rolig. Handlade om en tjej och en kille som blir kära och tillslut kommer det fram att han är ett rejält fan av Red Sock. Och filmen handlar om hur de fixar relationen sammtidigt som han ska gå på alla matcherna och sådär :p En lättsam rolig film! :) Är den billig skulle jag nog kunna köpa den :p


Tidag kväll såg jag filmen Waiting som handlar om massa personer som jobabr på en rent utsagt svinig resturang. Den var rätt B:ig.. Eller.. det var liksom inte min humor.. Den var bara underlig.. Och inte direkt världens bästa handling.. Hände  inte speciellt mycket.. Lär ju inte se den igen.. Och defenitivt inte köpa den.. Skulle kunna tänka mig att det är mer en "killfilm" den är som lite grov..


Onsdag kväll blev det film igen, då såg jag Fjorton Suger igen. (Den finns redan i min DVD-samling) Hade faktiskt glömt bort stor del av den innan jag började se den. Men den var väldigt bra, tyckte jag. Så otroligt många gånger bättre än "Hipp Hipp Hora" Men den klår inte "fucking Åmål" Den är bra!! Men jag gillar Fjorton suger.. Den är lättsam och ändå lite rolig och söt och lite allvarlig.. Trots att den är svensk.

Kommentarer
Postat av: Annie

Hej. Jag såg också den filmen "Waiting" för ett tag sedan, hyrde den. Den var riktigt kass i min mening och mer absurd en komisk egentligen. Jag tror inte att det fanns nåt skämt som var riktigt kul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback