Föreläsningar!

Igår var det en kille till oss och pratade på morgonen. Han hade själv varit alkoholist och narkoman i typ 34år minst. Han hade fått två barn under tiden och inte ens det fick han att sluta. Han slutade inte förän han inte hade någonting kvar alls som kunde hjälpa han. Då tog han tag i livet och till sommaren blir han utbildad lärare och har varit ren i 8år =D Han var riktigt bra på att prata!

Igår på eftermiddagen gick vi till Kulturenthus och träffade en Konstpedagog som berättade för oss om målningarna som de har där nu. Efteråt fick vi själva arbeta med färg och måla av våra händer massor av gånger på ett stort stort papper alla tillsammans. Blev väldigt färgigt i alla fall -ler- Det kändes inte speciellt givande, men alltid roligt med lite variation!!

Idag på dagen har en från min gamla praktik i ettan varit och pratat om Pedagogisk Dokumentation. Det var roligt att se henne igen. Hon har jobbat inom förkolan i 15år och de arbetar nu väldigt mycket med just dokumentation. Jag vet inte om jag lärde mig speciellt mycket eftersom på min praktik det här året arbetade de också väldigt mycket med dokumentation och förklarade mycket för mig. Men det var roligt ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback