Brott & Straff / Socialfrågor

Jag känner mig sjukt lättad just nu. Klockan är inte ens fyra och jag har gjort klar alla läxor jag har!! Fatta skönt Wohoo!!! Engelska läxan var inte speciall svår faktiskt, skönt! Imorgon på 3timmars lektionen ska vi plugga inför nationella.. uach.. fjärilar i magen redan nu -suck-

Idag har vi börjat på ett nytt arbete i Svenska/Samhälls. Det är faktiskt ganska roligt, ska skriva en analys (tror jag det var?!) om brott, straff eller socialfrågor.

Jag ska skriva om det här fallet i södra sverige om Louise. Och så ska jag kolla hur Sverige sköter FN´s barnkonvention o jämföra med det här fallet. Sen se i något av grannländerna hur det ser ut med deras brott i FN´s barnkonvention också. Måste ha en frågeställning om det här. Men det blir nog bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback